יום שישי, 27 ביוני 2008

תם ולא נשלם - עובדים לרמה הלאומית

אם היה מדובר בכל מאמן אחר. פוסט זה היה האחרון. אבל מדובר בצביקה שרף. למרות שזה לא נראה סביר. למרות שזה לא נראה הגיוני. למרות שזה עלול לגרום לכם לצחוק בזלזול. הסיכוי שצביקה שרף יחזור למכבי כמאמן רלבנטי וקיים.

איך זה יכול להיות, אתם תוהים? ברוכים הבאים למזרח התיכון של ההזדמנויות הבלתי אפשריות. העובדה שמאמן ברמתו של שרף אימן כל-כך הרבה זמן במכבי ת"א, מוכיחה שהכל אפשרי בקרקס התעתועים הארצישראלי.

הנחמה העיקרית היא שבסיבוב הנוכחי ניצחנו. חשפנו את ערוותו של זה שאינו יודע לנהל משחק – הקרוי צביקה שרף. הסרנו מפניו את מסכת המאמן וחשפנו את פקעת העצבים המהלכת על שתיים.

כזכור לכולם, זה לא היה קל. מה שהתחיל באורגיה של תשבוחות נגמר במפח נפש לכל האוהדים הצהובים, כאשר הפסדנו את האליפות להבלחה רגעית - הפועל חולון. קבוצה, שנכון לעכשיו, עתידה מאחוריה.

הנזקים של שרף במכבי עדיין נותנים את אותותיהם. מוריס אומנם הלך בגלל הכסף, אבל גם כי נמאס לו מהפסטיבל. הלפרין ברח כי נמאס לו מהקרקס. לשחקנים אחרים הוא פגע קשות בקרירה. דייוויד בלות'נטל למשל. לכל הדעות שחקן עם הרבה מגבלות אבל גם עם טווח קליעה אין סופי. שרף, בניגוד לפיני או אפי, לא יודע איך להשתמש נכון בשחקנים מוגבלים. אין לו מושג איך למקסם את היכולות שלהם.

אותו דבר נכון לגביי אלכס גרסייה. גארד אתלטי, שומר מצויין וחזק ששרף נהג לשתף אותו בלי קשר למה שקרה במשחק. הוא גם הבליט את המגבלות שלו כשחקן, כמו הקליעה הבעייתית.

אל תתפלאו גם אם בעתיד הקרוב תגלו שחלה התקררות במערכת היחסים בין שרף לחברו אפי בירנבוים. אם נלמד ממקריי עבר ובמיוחד ממערכת היחסים בין צביקה לפיני. לשרף יש בעיה עם מאמנים שהופכים לפתע לדומיננטיים ומצליחים יותר ממנו.

נכון שפיני הוא קליינט לא קל. אבל הם היו חברים טובים במשך שנים ואז שפיני העיז לשחרר בדיחה, נכונה עובדתית, ("מי המוח השני") כלפי שרף. מאז אין מחילה. מה שהפריע כנראה לשרף זה לא העלבון, אלא גרעין האמת בפליטת הפה של פיני. ובמיוחד, עצם העובדה שהיא נאמרה כאשר פיני היה מאמן של מכבי.

אם אפי יעיז להצליח ו/או לשרוד במכבי, שרף לא יסלח לו על זה. הוא ימצא את התירוץ לריב איתו או לצנן את היחסים עד שהוא ישוב למקומו הטיבעי, לדידו. זה יקח אומנם קצת זמן. הוא ינסה למכור, בינתיים, קרח לאסקימוסים. כי רק אחד כמוהו שעבד במשך שנים על כולם, יכול. אחריי זה הוא יחזור לחיקו המחבק של ערוץ הספורט וחברו/סוכנו רון קופמן. ומשם, כידוע לכולם, הדרך חזרה למכבי קצרצרה, במיוחד שמוני ושמעון מחכים בערגה לשובו.

אז מעכשיו יש להפנות את האנרגיות לפיטוריי צביקה שרף מנבחרת ישראל. שם המאבק נגד כוח ההרס של שרף יהיה ברמה הלאומית. ברגע שצביקה יתחיל להראות סימנים של חזרה למכבי - הוא לא יהיה היחיד שיחזור...

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

פוסט אחרון מצריך תגובה אחרונה...
אלכס גרסייה - צר לי הוא לא שחקן, מקסימום יכול להתחרות בתחרות קפיצה בתוך שקים נגד ילדים בגן דבורה.

"בניגוד לפיני או אפי" - אתה מאמין לעצמך?! אפי? איפה הוא הצליח?!?! סגן אלוף בירנבוים במקרה הטוב... (גביע עם הרצליה?!?!?!)

"אם אפי יעיז להצליח ו/או לשרוד במכבי" - אתה מאמין לעצמך (#2)

בוקר טוב החלטת לדבר על הקוף הדביל וחבורת הקמצנים בהנ(ע)לה - מוני מקסימום ימכור לי נעליים בשוק.

אני מאוד מקווה שהשחורות שאני רואה לגבי מכבי (וגם וואלה! http://sports.walla.co.il/?w=//1303602) לא יתממשו... ושאתה תצא הצודק,
אבל כמו שזה נראה... "להביא את פיני או דיוויד או כל אדם עם שכל שמבין כדורסל, למען מכבי" יעלה לאוויר. בקרוב (אולי יותר קרוב ממה שאתה חושב).

תודה על הבלוג.