יום רביעי, 14 במאי 2008

שמעון היקר


שלום לך שמעון,

תרשה לי להתחיל בווידוי. אני אוהב אותך, שמעון. אתה גדול עסקני ומנהלי הספורט בישראל. הקבוצה שאתה מנהל קרוב ל-40 שנה הפכה לתופעה עולמית. בזמן שאתה ממתין להצגת מכבי "אלקטרה עלית" ת"א בהיכל התהילה האמריקני לכדורסל, יריביך ושונאיך נמקים בעולם שכולו שאול אייזנברג. אני מאחל להם את מה שאני מאחל לשונאיי ושנואיי המרים ביותר – שהות לנצח נצחים, בהופעה בילתי נגמרת של דנה אינטרנשונאל. או כפי שחוויה זאת מוכרת יותר בשמה הדתי - המדור השמיני של גיהינום.

שמעון, אני צריך את עזרתך. בחודשים האחרונים לקיתי במחלה פסיכוסומטית. קוראים לה עיוורון היסטרי. בסיפרות הרפואית תופעה זאת מתוארת כתגובה פוסט טראומתית לאירוע או רצף אירועים כלשהו. כמו למשל צפיה במשחקים של מכבי תחת הנהגתו של צביקה שרף (לא שאני רומז משהו חלילה). אם לא די בכך, גם הפנים שלי שותקו לחלוטין בהבעה מתמדת של אימה. הרופאים התקשו בהתחלה לאבחן את התופעה. אבל חבר של מרקוס קלינברג מהמכון הביולוגי בנס-ציונה, עשה את ההקשרים הנכונים ונזכר כי בעיה זאת הייתה נפוצה מאוד בין אמצע שנות ה-80 לאמצע שנות ה-90 באיזור ת"א. במשך השנים היו גם דיווחים על אותה תופעה מרחבי אירופה: בסלוניקי, בלימוז', בוואצלב ובמוסקבה. אך לפרקי זמן קצרים יותר.

החדשות הטובות הן שקיימת תרופה לבעיה זאת. אני בטוח שתשמח לדעת שהיא מתוצרת ישראל. לגירסה היקרה ביותר של התרופה קוראים 'פיני', יש לה אומנם תופעות לוואי, אבל היא שווה את המחיר. יש גם גירסאות גנריות לתרופה, זולות יותר אך מוכחות פחות כמו 'בלאט', שהיא פיתוח אמריקני-ישראלי, או 'אפי', עוד פיתוח ישראלי עם פוטנציאל לא קטן. בכל מקרה ומצב, אל תתפתה ללכת על תחליף 'אדלשטיין', אלא אם אין לך בעיה עם תופעות לוואי הכוללות התקפים פסיכוטיים. אבל אם אתה בקטע של להתקמצן על המחיר אז הייתי מציע לך את התחליף הקרוי 'דרוקר-גודס', יש בו הרבה סיכון אבל גם הרבה פוטנציאל.


אנא עזור לי שמעון, אתה תיקוותי האחרונה!

אין תגובות: