יום ראשון, 7 בדצמבר 2008

הפתטיות הפתטית של הפתטיים ביותר

בגלל שאני מכיר, ממקור ראשון, את הדינמיקה במערכת חדשות, אני יכול לנחש איך עלה הרעיון הפתטי של הסקר השבועי של ספורט "הארץ". סביר להניח ששונא מכבי א' ניהל שיחה שיגרתית עם שונא מכבי ב', בה הם דיברו על שנאתם למכבי וחיבתם לסמים קלים ושיריי שואה מפגרים.

ואז, ברגע של הברקה מפגרת (או תופעת לוואי לסמים הפחות קלים שהם צורכים מידיי פעם), הגה אחד מהם את רעיון הסקר האינטרנטי חסר החשיבות והלא מייצג (קרי, סקר שאינו סקר), מתוך ידיעה שרוב המצביעים יהיו מלכתחילה שונאי מכבי. שונא מכבי ב' שמע וישר התלהב מהרעיון.

ואז באופן לא מפתיע, התברר שרוב המצביעים בסקר (שאינו סקר) שונאים את מכבי. 58 אחוזים מתוך 2,828 שחלקם, שעל פי רונן גיל כותב הידיעה, "הצביעו מספר פעמים" ענו שמבחינתם "מלאגה, ציבונה, מי שבא ברוך הבא. העיקר שמכבי יפסידו".

בדרך כלל, בעולם השפוי, כאשר מישהו מחליט, בהחלטה של רגע, לעשות סקר לא מייצג הוא לא אמור להסיק מאותו סקר מסקנות. זה בעולם השפוי. אבל בגלל שמדובר בסקר של ספורט "הארץ", ההפך הוא הנכון. שם החליטו שמסקר לא מייצג, עדיף להסיק מסקנות ועדיף שהן יהיו רדיקליות.

שכן, כפי שמציין גיל, "באשקלון, לא בשינקין ולא במלחה, זימרו בשנה שעברה שירי הלל לצסק"א. זה כנראה אומר משהו". נכון, זה באמת אומר משהו על רמת הטמטום המהול בשנאה לכל מה שצהוב. זה אומר שחבורה מתוסכלת של אוהדים אדומים, העובדים במערכות עיתונים ימשיכו לכתוב באובססיביות על מכבי ת"א, אבל במקביל גם יתלוננו שהם מסקרים אותה באופן מוגזם.

זה אומר שאם כבר מקיימים סקר אינטרנטי לא מייצג עדיף להתייחס אליו ככזה ולא לצאת בהצהרות פומפוזיות על זעקתם של הטוקבקיסטים הישראלים האלימים והבורים. השנאה לא יכולה לשנות את העובדה הידועה לכל. מכבי תל-אביב היא הקבוצה הכי אהודה ולכן גם הכי שנואה בארץ.

אין תגובות: