יום רביעי, 16 באפריל 2008

אופנת צביקה


צביקה שרף אומנם לא יטביע את חותמו כמאמן כדורסל גדול. אך כדוגמן אין לא מתחרים, גם בגילו המתקדם יחסית. יכולתו להמציא עצמו מחדש כל כמה שנים מעוררת השראה. גם הפעם, כמאמן מכבי ת"א, ניתן לומר שהוא עשה זאת שוב בזכות "המראה הרטוב".

זה לא רק מראה. זה מצב רוח, זאת אמירה פוליטית-חברתית, זהו מסר תרבותי. אך לא המראה הרטוב לבדו. מה שמייחד את שרף מכל שאר המאמנים/דוגמנים היא יכולתו הוירטואוזית לשלב הבעות פנים רב גוניות. שרף הוא ללא ספק המאמן "בעל אלף פרצופים" המוביל בתחום.

אין זה מקרי ששרף נבחר לדוגמן השנה 2008 של "ברנשים והטבעות" - מגזין האופנה המוביל למטרוסקסואלים חובבי כדורסל, למרות שאנחנו רק בחודש אפריל.




"ריקוד עם יווני": "שרף החדש" נותן כאן ביטוי ללוק החדש שלו - "המראה הרטוב". יחד עם עבודת רגליים מפתיעה זהו שילוב מנצח. במקום לתת ביטוי מילולי לכעסו הוא פוצח בריקוד סוחף וחושני.



"טורבינת האימה": כאשר אלמנט הריקוד אינו מצליח, שרף פורס את ידיו לתנוחת הטורבינה האפקטיבית כל-כך. אם לא ננצח, לפחות יהיה חשמל לעם היושב בתל-אביב.


"המבט" 1: שימו לב לשימוש המרשים בעיינים. ביכולת לשכנע אותנו שהמבט החלול, הריק, הכמעט מת - הוא אמיתי. שרף יוצר תחושה אותנטית של מצוקה ושל אימה. השילוב המרתק של החולצה והשרשיר עם המבט האווילי/סתום. יוצרים אצל הצופה תחושה של מועקה וחרדה לגביי ביצועיי הקבוצה.




"שמש עולה": תמונה זאת מבטאת יותר מכל את "שרף החדש". שרף משלב כאן אלמנטים של מחול מודרני בכדי להביע את תיסכולו הדטרמיניסטי מהתנהלותם הפוחזת לדידו של שופטי ישראל. שימו לב לשילוב המרשים של תנועות ידיים עם עבודת הרגליים המרשימה.



"האדם החושב": מהתנוחות הפחות אמינות של שרף. תמונה משותפת עם עוזר המאמן גיא גודס. למרות זאת, שימו לב לפרופיל העוצמתי. ושוב לעבודת רגליים המהממת.




"התחינה": ביטוי נוסף ל"צביקה החדש". כאן אנו נחשפים לדמות עגולה יותר, מצ'ואיסטית פחות. תמונה זאת מבטאת את הדואליות הנשית/גברית שהתפתחה עם השנים אצל צביקה. הוא אינו חושש להציג עצמו כנחות, כמבקש. ולא כדמות הקשוחה והתובענית מהעבר.



"המבט" 2: על פניו אותה תמונה כמו במבט 1. אך צפייה ברקע מאפשרת להבחין כשרף משהה את המבט. ניתן לומר שהוא קופא אל תוך הרגע. זהו מצב של טרנס עמוק. ביטוי לשנים של אימון ומשמעת. שרף מביא כאן לידיי ביטוי את כישרונו להתמקד בשופטים. תוך התעלמות מהמתרחש במשחק.


"מה באימ'שך?!": שרף חוזר למקורות. תנוחת הערס שפירנסה אותו שנים. שרף מעניק לצופה תחושה נוסטלגית של רטרו.